«Τέμπη του Αιγαίου»: Καμπανάκι για την ασφάλεια στα πλοία από τους ναυτεργάτες

6 hours ago

Την έντονη ανησυχία τους για τις συνθήκες ασφαλείας στα πλοία της ακτοπλοΐας εκφράζουν πλέον ανοιχτά ναυτεργάτες και συνδικαλιστικοί φορείς, κάνοντας λόγο για ένα επικίνδυνο μείγμα υπερεργασίας, πίεσης και ελλιπών ελέγχων που ενδέχεται να οδηγήσει –όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν– σε ένα «θαλάσσιο δυστύχημα αντίστοιχο με τα Τέμπη».

Αφορμή για τη δημόσια επαναφορά του ζητήματος στάθηκε η πρόσκρουση του ταχύπλοου «Champion Jet 3» στην προβλήτα της Πάρου, περιστατικό που είχε ως αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία περισσότερων από 1.000 επιβατών, αλλά και την ανάδειξη χρόνιων προβλημάτων που, σύμφωνα με τους ναυτεργάτες, «κουκουλώνονται» εδώ και καιρό.

Το υπουργείο Ναυτιλίας, υπό την πίεση των εξελίξεων, προχώρησε σε αυστηρές συστάσεις προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, με τον υπουργό Βασίλη Κικίλια να επισημαίνει ότι η εφαρμογή των κανόνων συντήρησης και εργασιακής νομοθεσίας «δεν είναι διαπραγματεύσιμη».

Ωστόσο, σύμφωνα με τις επαγγελματικές ενώσεις του χώρου, η πραγματικότητα απέχει πολύ από τις κυβερνητικές διακηρύξεις. Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ένωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» καταγγέλλουν συνθήκες εξόντωσης για τα πληρώματα: συνεχόμενες βάρδιες που αγγίζουν –και συχνά ξεπερνούν– τις 12 ώρες ημερησίως, χωρίς τα απαραίτητα διαλείμματα ανάπαυσης.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν , η πίεση για την τήρηση των δρομολογίων είναι τέτοια, που οι κυβερνήτες αναγκάζονται να προσεγγίζουν και να απομακρύνονται από τα λιμάνια «με ταχύτητα και ακρίβεια χειρουργού», χωρίς πραγματικά χρονικά περιθώρια ασφαλούς φόρτωσης και εκφόρτωσης.

Η εικόνα στα ταχύπλοα του καλοκαιριού είναι αποκαλυπτική: οι επίσημοι χρόνοι παραμονής στα λιμάνια περιορίζονται ακόμη και στα πέντε λεπτά, για σκάφη που μεταφέρουν εκατοντάδες επιβάτες και δεκάδες οχήματα. Όπως αναφέρουν οι ναυτεργάτες, πολλές φορές γίνονται σκόπιμες αναφορές αφίξεων και αναχωρήσεων ώστε να εμφανίζονται «εντός χρονοδιαγράμματος», ανεξαρτήτως των πραγματικών συνθηκών.

Οι συνδικαλιστικές ενώσεις ζητούν άμεσα την αναπροσαρμογή των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές ανάγκες των δρομολογίων, και απαιτούν την υλοποίηση ενός σύγχρονου σχεδιασμού στην ακτοπλοΐα, με έμφαση στη δημόσια ασφάλεια και την εργασιακή προστασία.

Σε ανακοίνωσή τους σημειώνουν με έμφαση πως «το υπουργείο Ναυτιλίας έχει την πλήρη ευθύνη για ό,τι μπορεί να συμβεί στο εξής». Παράλληλα, καλούν τους εργαζόμενους στη θάλασσα αλλά και τους κατοίκους των νησιών να παραμένουν σε εγρήγορση και να καταγγέλλουν κάθε περιστατικό που απειλεί την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων.

Διαβάστε επίσης:

Χειλάκης: Η αντίδρασή του σε ερώτηση του Λιάγκα – «Ποιος σου είπε ότι είμαστε φίλοι με τον Τσίπρα;» (video)

Ο Μαζωνάκης διέκοψε συναυλία του στην Κύπρο – «Ξεφτίλες, δεν σέβεστε τους ανθρώπους;» (video)

Χαμός με την Ντόρα Μπακογιάννη στην Κρήτη: Την φυγάδευσαν από φεστιβάλ βιβλίου λόγω μαζικών διαμαρτυριών

ΟΠΕΚΕΠΕ: Όταν ο Μητσοτάκης μοιραζόταν το τραπέζι με κεντρικά πρόσωπα του σκανδάλου (video)

Πανσέληνος Ιουλίου 2025: Πότε πέφτει και γιατί ονομάστηκε «Buck Moon»

Δείτε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο koutipandoras.gr
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο